Tuesday 8 December 2015


Trzydziesty ósmy tydzień ciąży to najwyższa pora żeby torby do szpitala były w pełni spakowane. Zalecany deadline to 36 tydzień, więc cieszę się, że wszystko mam już zapięte na ostatni guzik. Nie wiem jak to wygląda u Was, ale ja musiałam spakować dwie torby: jedną dla siebie i jedną dla dziecka. Nie mam pojęcia jak jest to możliwe, by spakować się do jednej. Ja na pierwszy poród nie wzięłam wszystkich potrzebnych rzeczy i musiałam dzwonić potem do męża, by mi je z domu przywiózł. On potem szukał tego wszędzie i przywoził mi do szpitala pól domu, bo nie wiedział o co mi dokładnie chodziło. Torba dla kruszynki to w sumie podręczna torba na pieluszki z firmy babymoov z wieloma kieszonkami i torebkami do których mogłam spakować wszystkie potrzebne rzeczy.
W UK zwykle w szpitalu przebywa się tylko jeden dzień po porodzie i zaleca się wzięcie trzech zestawów ubrań dla dziecka. Ja wezmę cztery tak na wszelki wypadek, bo ostatnio mąż musiał mi dowozić. 

Next + skarpetki zrobione przez prababcię







Jeśli dziecko urodzi się zimową porą, to trzeba pomyśleć o ciepłym kombinezonie, czapeczkach i rękawiczkach. Ja nie mogę się zdecydować pomiędzy tymi dwiema opcjami. Doradźcie proszę. 



W szpitalach w UK zwykle kursują panie z Bounty, które rozdają paczki z próbkami produktów, kuponami i przy okazji robią profesjonalne zdjęcia dla dumnych rodziców. Na stronie bounty KLIK można pobrać kupon, który upoważnia nas do wydania £15 na zdjęcia, kartki czy inne gadżety ze zdjęciem naszego maleństwa. Panie fotograf zalecają wzięcie na tą okazję swojego kocyka i przytulanki dla dzidzi. 


Oprócz oczywistych ubranek do szpitala trzeba zabrać:
- około 30 pieluszek
- paczkę chusteczek
- ręczniczek
- kosmetyki (ja zapakowałam płyn do kąpieli, szampon do włosów, waciki jeśli nie będziemy zamaczać dziecka, Sudokrem na odparzenia, szczoteczkę to włosów, płyn do dezynfekcji dłoni, patyczki do uszu)
- smoczek (nie wiem jeszcze czy od razu będę używać, ale wolę mieć na wszelki wypadek)
- muślinowe pieluchy (do wycierania ulanego mleka)
- skarpetki i śliniaczki
- nożyczki do obcięcia długich paznokci maluszka







Myślę, że niczego nie pominęłam. Trzeba jednak pamiętać, że jeżeli ktoś planuje karmić dziecko mlekiem modyfikowanym to trzeba sprawdzić czy w szpitalu takowe dają. Jeśli nie to je również trzeba zapakować. Do tego jeśli jedziemy do domu samochodem, to musimy pamiętać o foteliku dla noworodka. Szpitale różnią się miedzy sobą. Można jednak o szczegółową listę poprosić położną lub ściągnąć ja ze strony internetowej szpitala do którego się udajemy. 

0 komentarze:

Post a Comment