Monday, 18 November 2013




Powiedzmy sobie szczerze. Pogoda nas ostatnio nie rozpieszcza, a dni które można spędzić na dworze robią się coraz krótsze  Wracając z pracy do domu jest już tak ciemno, ze nie ma już szans aby wyjść z Kuba na spacer do pobliskiego parku. Wracamy wtedy do domu podskakując z nogi na nogę i podśpiewując "Hej-ho, hej-ho do domu by się szlo". Nie lubimy jednak bezczynnie siedzieć w domu. Kobę mimo całodniowej zabawy w przedszkolu, malowania, pieczenia ciasteczek i biegania z kata w kat rozpiera energia. Dlatego w domu staramy się bawić i edukować w jednym. Wybieram dla niego takie zabawy z których JJ możne coś wynieść, poćwiczyć, poskakać, a zarazem te które lubi. 

Propozycja numer 1 - "Wheels on the bus"

Kuba zaczął już śpiewać z pokazywaniem do tej piosenki kiedy miał około 14 miesięcy i lubi ja do tej pory. Słowa są dziecinnie proste do zapamiętania  Dzieci uczą się angielskich słówek jak i dźwięków wydawanych przez autobus i nie tylko. 


Propozycja numer 2 - "Kolo graniaste"

Kółko graniaste, czworokanciaste
Kółko nam się połamało,
Cztery grosze kosztowało,
A my wszyscy BĘC!


1.  Dzieci tworzę kółko i chwytają się za ręce.
2.   Śpiewają piosenkę i idą w koło.
3.   Na słowo BĘC przewracają się.



Propozycja numer 3 - "Open Shut Them"

Uczy przeciwieństw po angielsku takich jak: szybko - wolno, głośno - cicho, duże - małe  otwarte - zamknięte, dziękuje - nie dziękuję…




Propozycja numer 4 - "Hickory Dickory Dock"

Nauka godzin i cyferek w języku angielskim.




Propozycja numer 5 - "Baloniku nasz malutki"

Baloniku nasz malutki, 
rośnij duży, okrąglutki. 
Balon rośnie że aż strach, 
przebrał miarę, no i trach!

Dzieci trzymają się w kole za rączki i podchodzą wszystkie do środka koła. Następnie powtarzając  podany wierszyk cofają się -koło rośnie. Na zakończenie balon -koło pęka i dzieci puszczając ręce 'upadają' na podłogę.

Propozycja numer 6 - Ojciec Wirgiliusz

Ojciec Wirgiliusz
uczył dzieci swoje,
a miał ich wszystkich
sto dwadzieścia troje:
Hejże dzieci, hejże ha!
Hejże ha, hejże ha!
Róbcie wszystko co i ja,
co i ja.

Tutaj pokazujemy jakąś czynność, którą wszystkie dzieci w kole będą się starały powtórzyć.


Propozycja numer 7 - Siedmiokroczek

      1.  Siedem kroków najpierw w przód,
otem siedem kroków wstecz,
Tralala, tralala,
I już każdy taniec zna,
Tralala, tralala,
I już każdy taniec zna.

2.   Do kolegi odwróć się,
Podaj rękę, albo dwie,
Hejże ha, hejże ha,
I już tańczysz tak jak ja.
Hejże ha, hejże ha,
I już tańczysz tak jak ja.

3.   Potem ręce weź pod bok,
Podskocz siedem razy, hop!
Hop, hop, hop, hop, hop, hop,
Jaki łatwy ten podskok,
Hop, hop, hop, hop, hop, hop,
Jaki łatwy ten podskok,

4.   W kole stańmy wszyscy wraz
I zatańczmy jeszcze raz,
Tralala, tralala,
I zabawa dalej trwa.
Tralala, tralala,
I zabawa dalej trwa.



1.   Dzieci ustawione w kole ilustrują treść piosenki
2.   Pierwsza zwrotka:
·       Siedem kroków w przód
·       Siedem kroków w tył
·       Na słowa tralala… - przeskakuję z nogi na nogę
·       Na słowa i już każdy… - obracają się dookoła własnej osi
·       Na koniec trzy razy przytupują
3.   Druga zwrotka:
·       Tworzą pary
·       Podają sobie prawe, następnie lewe ręce
·       Obracają się w parach
·       Na koniec trzy razy przytupują
4.   Trzecie zwrotka:
·       Kładą ręce na biodrach
·       Skaczą obunóż
·       Na słowa: Jaki łatwy… - klaszczą

5.   Czwarta  zwrotka:
·       Dzieci łapią się za ręce i idą w kole
·       Na słowa: tralala… - obracają się dookoła siebie
·       Na koniec trzy razy przytupują

Propozycja numer 8 - "Row row row your boat"

Siadamy z dzieckiem/dziećmi na dywanie w szeregu i kiwając się w przód i tył naśladujemy ruchy wiosłowania lodki. Piosenka jest dziecinnie prosta do zapamiętania  a dzieci maja ogromny ubaw wczuwając się w wir zabawy.


Propozycja numer 9 - "Snowflake"

To puszczamy JJ'owi na wyciszenie przed pójściem spać. Nie wiem czemu, ale uwielbia ten  zimowi klimat i wpatruje się w ekran jak zahipnotyzowany.


Propozycja numer 10 -  "Twinkle twinkle"

To już zupełny klasyk, którego JJ słucha przed pójściem spać  Zresztą słowa tej kołysanki ma wypisane na ścianie nad łóżeczkiem. 


17 komentarze:

  1. Fajne propozycje zabaw:) Wiki lubi jak śpiewam jej kółko graniaste, ale trzymając ją na rękach i cieszy się jak na bęc kucam:). Jak zacznie chodzić pewnie zmodyfikujemy zabawę:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jak juz sie zaczniemy bawic z Kuba w kolko graniaste to nie ma konca. Kuba chwyta nas zacrece i krzyczy "again"

      Delete
  2. Super zestawienie
    Wiekszosc piosenek znamy i spiewamy :)
    ale jest tez kilka nowych i jezeli tylko spotkaja sie z aprobata
    to dolacza do naszego repertuaru

    ReplyDelete
  3. Ale fajnie, na pewno skorzystamy :)

    ReplyDelete
  4. Super zabawy, podziwiam Waszą energię i chęci ;)

    http://rodzice-plus-dziecko.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. superrr! na pewno wypróbuję kilka, swietna sprawa na te krótsze dni a długie noce! pozdrawiamy przystojniaka!!:)

    ReplyDelete
  6. Super, że bawicie się dwu-języcznie :) Od razu zapisuję posta do ulubionych żeby się nie zgubił bo w przyszłości na pewno się przyda :)

    ReplyDelete
  7. Fajne propozycje. Autobus to u nas numer 1 :)

    ReplyDelete
  8. super post, bardzo mi sie przydał bo Maja chora i 7 dni w domu same bez wychodzenia na dwór moja kreatywność sie już skonczyła a tu prosze:). Niektóre piosenki juz znamy ale wiekszość nie. Dzieki bardzo :* kradne je od ciebie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ciesze sie, ze post sie przydal. Zyczymy Majeczce szybkiego powrotu do zdrowia

      Delete
  9. Kilka z nich to nasze ulubione do dziś :)))

    ReplyDelete
  10. Dzięki za tego posta, zachęcającego do niezłej zabawy! Będziemy z Hanią wypróbowywać kolejne propozycje :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juz pewnie niedlugo bedziecie sie bawic kolo mlynskie.

      Delete
  11. Dzięki za kilka fajnych pomysłów. Ps. Autobus to my w języku polskim ćwiczyliśmy :)

    ReplyDelete